Teknoloji

Türkiye’deki dijital banka hesap sayısı 104 milyona ulaştı

TÜRKİYE’DE DİJİTAL BANKA HESAP SAYISI 104 MİLYONA ULAŞTI

Teknolojinin her geçen gün gelişip değişmesiyle birlikte dijital dönüşüm hayatımızın her alanında kaçınılmaz hale geldi. Bankacılık sektöründeki dönüşüm diğer bölümlere göre daha büyük bir ivme kazanmıştır. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun (BDDK) 2021 yılında hayata geçirdiği “Uzaktan Müşteri Kazanımı” uygulamasıyla bankalar, uçtan uca tüm hizmetlerini şubeyi aramadan müşterilerine sunabilir hale geldi. Bu noktada tüketicilerin finansal yardımcısı HangiKredi, avantajlı ve yenilikçi yaklaşımlarıyla tüm ihtiyaçlarını karşılıyor. Ayrıca Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) paylaştığı veriler, Türkiye’de dijital bankacılığın hızla büyüdüğünü ortaya koyuyor. Rapora göre, Türkiye’deki aktif dijital bankacılık hesaplarının sayısı 2023’ün ilk ayında bir önceki yıla göre yüzde 21,73 artışla 104 milyona ulaştı. Bu hesaplar, yılbaşından bu yana yüzde 9,8 artışla 99,2 milyona ulaşan bireysel hesaplardan oluşuyor ve bunların 4,8 milyonu ticari hesaplardan oluşuyor. 2 milyon 9 bin hesaba ilişkin işlemler sadece internet bankacılığı üzerinden yapılırken, 91 milyon 351 bin hesap kullanıcısı ise taşınabilir bankacılığı tercih etti.

Erkekler Dijital Bankacılığı Daha Etkin Kullanıyor

Türkiye Bankalar Birliği’nin verilerine göre, 7/24 bankaya gitmeden tüm süreçlerinizi hızlı ve kolay bir şekilde halletmenize yardımcı olan dijital bankacılık hizmetini çoğunlukla erkekler kullanıyor. Dijital bankacılık müşterilerinin %66’sı erkek, %34’ü kadındır. En yaygın kullanıcı kuşağı 36-55 yaş aralığındaki kişilerden oluşuyor. Bu bilgiler sonucunda yetişkin ve orta yaş grubunun teknolojiye ve dijital bankacılığa alıştığı gözlemleniyor.

Uzaktan Hizmetle 4,5 Milyon Yeni Müşteri

Günümüzde sosyal medya ve dijital kanallar müşterilerin tutum ve davranışlarını etkileyen değerli unsurlar haline gelmiştir. Bankalar dijital çağa hızla uyum sağlayarak potansiyel müşterilerine de hızla ulaşmayı başardılar. Halihazırda uzaktan müşteri kazanan banka sayısı 17’ye yükselirken, bankalar 2023 yılının ilk 9 ayında 13,6 milyon yeni müşteri kazanarak bu müşterilerin 4,5 milyonuna uzaktan müşteri hizmeti sağladı. Bu prosedür, bankaların yeni müşteri kazanımındaki paylarını genişletmenin en değerli yollarından biri olmuştur. Bankacılık ürün karşılaştırma segmentinde öncü olan HangiKredi, uzaktan müşteri kazanımı pazarının %14’ünü kapsamaktadır. Yani uzaktan görüntülü görüşme yoluyla banka müşterisi olan kişilerin yüzde 14’ü müşterisi olacağı bankayla HangiKredi aracılığıyla tanışıyor. Bu bilgi, müşterilerin hayatlarını kolaylaştıracak finansal hizmetleri kullanma olasılıklarının ne kadar olduğunu gösteriyor.

Kredi Kartı Sayısı 2023’te 111,4 Milyona Ulaştı

2022 yılında 99,5 milyon olan kredi kartı kullanım sayısı 2023 Ağustos sonu itibarıyla 111,4 milyona ulaştı. Yıl içinde kapatılan ve iptal edilen kredi kartları dikkate alındığında 8 yılda 16 milyon kredi kartının yeni müşteriyle buluştuğu görülüyor. aylar. Ağustos 2022’de 11,7 milyon olan bu sayı, bir yılda yüzde 37 arttı. Kredi ve kredi kartı tercihleri ​​de dijital kanallar üzerinden uzaktan hizmet alınarak hızlı bir şekilde kullanılabilmektedir. 2023 yılının ilk 6 ayında 2022 yılının aynı dönemine göre %32 artışla toplam 13,7 milyon ihtiyaç kredisi kullanıldı. Haziran ayından bu yana %44’ten %60’ın üzerine çıkan yüksek faiz oranı nedeniyle Tüketici kredisi kullanımında son çeyrekte azalma yaşandı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu